Recenze: Želvy Ninja (2014)

3. srpna 2015 v 18:04 | Dani El
Páni... Kde začít? Zkusím tímhle: Rozhodně jeden z nejhorších filmů, jaké sem kdy viděl. Neměl sem ani tušení, jak moc jde pos*at něco tak jednoduchýho, jako Želvy Ninja. Jediný způsob, jak přivést Želvy na plátno správně, je držet se co nejpřesněji původní drsné komiksové předlohy. Ale vybrat to nejdebilnější z cartoonu z 80. let a potom to zkřížit s novýma Transformers? Ne, tudy vlak nejede. A už vůbec ne, když v tom má prsty Michael Bay!

Nezačíná to úplně špatně... Třískův voice-over, kreslený vizuál... Člověk si skoro říká, že by to nemuselo být zas až tak zlé. Opak je pravdou. Neboť tohle není film o Želvách Ninja, není o Třískovi, není dokonce ani o April O'Neilové. Je o Megan Fox. Některé z vás možná napadne, že je o April O'Neilové, když ji hraje Megan Fox. To by však byla pravda pouze za předpokladu, že by Megan Fox uměla hrát.

Neumí.

A trvá pekelně dlouho, než se Želvy vůbec objeví. A jejich design není nejpovedenější CGI roku. A pokus o vzhledový rozdíl v doplňcích... Je to trapné a je to kvůli hračkám. To vám nestačily pásky? Ale pořád mohlo být hůř.

A to "hůř" přišlo v případě Třísky.

A z nějakého důvodu používá ocas na chytání. Lidí i Želv. Tohle krysy nedokážou! Nemluvě o tom neuvěřitelně divném způsobu, jakým se hýbe.

No, třeba budou mít alespoň padouši dobrý design...

NE, OČIVIDNĚ NEBUDOU! PROČ Z TRHAČE KU*VA UDĚLALI TRANSFORMERA?! PROČ?! PROČ?!
A Klan Foot je banda střílejících gangsterů s maskama. Dobrá práce, Bayi. Dobrá práce.

Příběh je neuvěřitelně předvídatelný a trapný... ale musím přiznat, že stále tu je alespoň pár pozitiv. Epický souboj s trhačem. (Ty nože byly cool, ale jak to, že se vracely? Tohle by technologie nezvládla... -FAIL-) Scéna s tréninkem Želv byla fajn. A scéna ve výtahu byla nakonec také docela vtipná... Ale po charakterové stránce jsou vedle... Leonardo je skoro tak, jak má být. Michelangelo by byl taky, kdyby se nesnažil balit April tím nejsliztějším způsobem. A kdyby jeho hlášky byly doopravdy vtipné. A většinou nejsou. Donatello je prostě ňouma. Má být nejinteligentnější a nejklidnější ze všech čtyř. Má řešit problémy pomocí intelektu. Nemá mít na zápěstí hologram a koktat, že vrtulník přiletí do NY za t... t... t... třicet minut. A má nejoblíbenější Želva? Raphael? Místo toho, aby říkal dobré drsné hlášky a byl Wolverinem Želváků, jen vrčí. Nedělá nic jiného. Celý film jen vrčí.

Pořád to ale bylo v pohodě. Než přišel tenhle krásný kousek dialogu:

-"Měli bychom o nich vědět ještě něco?"
-"Jsou to ninjové. A umí karate."

To je takový fail, že ani nevím, jak to popsat. Tohle je ekvivalent bat-kreditní karty. Ne, ne, tohle je mnohem horší.

I ČLOVĚKU S INTELIGENCÍ SLUNEČNICOVÉHO SEMÍNKA BY DOŠLO, JAK DEBILNÍ TAHLE VĚTA JE!!! NEDÁVÁ TO SEBEMENŠÍ SMYSL!!!

Možná právě kvůli tomuhle ji Whoopi Goldbergová vyhodila, ne kvůli tomu, že jí tam mluvila o mluvících želvách.
Když jsme u Goldbergové: Hraje tam ve dvou scénách. Tak slavná herečka. A hraje tam ve dvou scénách.

A to výčet Bayových selhání ani zdaleka nekončí. Třeba Třískův "skvělý" plán na záchranu Želv. To se ninjutsu naučil z jedné knihy? WTF? Kde sehnaly zbraně? Jak se Tříska dozvěděl o Trhačovi? Donatello nemá nejmenší ponětí, jak bojovat s bo. Donatello má "vystřelovací" bo. Donatellovo bo odporuje fyzikálním zákonům. Leonardova katana by ty "kousky na sněhu" nepřežila. Celou scénu na sněhu navrhoval očividně šestiletý kluk. Jak to, že jsou Želvy neprůstřelné? Proč jsou Želvy tak obrovské? Proč má Karai růžové vlasy? Proč Želvy rapují? Proč se Sacks nezbavil záznamů, které natočila April? Proč na tomhle filmu nepracoval někdo, kdo má víc jak dvě mozkové buňky?!

Je to absolutně příšerné. Pokud netrpíte filmovým masochismem, doporučuji vyhnout se téhle s*ačce.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.