Recenze: Doctor Who - Scream of the Shalka

21. ledna 2016 v 21:14 | Dani El
Pamatujete si ty krásné časy, když devátý Doktor byl Richard E. Grant? Ne? Já taky ne.

Dobře, takže základ: Po filmu s osmým Doktorem, který je také znám jako Doctor Who: Enemy Within, už to vypadalo s dalším návratem našeho oblíbeného Pána času beznadějně. Knihy, komiksy i audiopříběhy šly tedy vlastní cestou. A tehdy autor knih Paul Cornell (autor epizody Fathers Day, dvojdílu Human Nature/Family of Blood podle jeho knihy Human Nature, je ale také například autorem komiksu Four Doctors a mnoha dalších záležitostí z DWU) příšel s dosti speciální knihou.

Ta kniha se jmenovala Scream of the Shalka, tedy "Křik Shalky" a Doktor, který v ní vystupuje, je nová inkarnace, bez jakéhokoliv úvodu či zmínkách o tom, jak zregeneroval z osmého Doktora do své současné formy. A tato kniha byla očividně dost populární, neboť při 40. výročí seriálu dostala animovanou adaptaci. A tu jsem dnes viděl, přičemž zde hodlám shrnout svůj názor na tento příběh.

Je to naprosto boží!

Dobrá, pokusím se vám to trochu přiblížit. Devátý Doktor je trochu jako náš současný, dvanáctý Doktor. Rozdílů ale nalezneme dost. Alternativní devátý Doktor Richarda E. Granta je trochu víc namyšlený a arogantní, až takovým aristokratickým způsobem. Přesto mu však nedělá problém se omluvit, pokud udělá něco, co nepovažuje za vhodné. A má slabost pro klasickou hudbu a ovládá excelentně umění sarkasmu. A tento Doktor se objeví ve vesnici Lannet v Lancashiru v roce 2003, což je místo, kam rozhodně neměl namířeno. A v této malebné vesničce se všichni bojí vycházet ze svých domovů...

Víc vám prozrazovat nechci, ale pokud vás to zaujalo, tak se můžete těšit na zvraty, horor, androidího Vládce, černou díru a spoustu křiku.

Jediná věc, kterou bych vytknul, je animace na některých místech. Konkrétně věčně šilhající Alison může být vážně nepříjemná.

Je to alternativka, takže to samozřejmě není kánon, ale i tak to rozhodně stijí za to.