RECENZE: Assassin's Creed

31. prosince 2016 v 15:38 | Dani El |  Filmové recenze
Včera večer jsem byl v kině na volné filmové adaptaci již kultovní videoherní franšízy "Assassin's Creed". A musím říct - "Sakra, internete! Až tak strašný to nebylo!"

A teď - neříkám, že je to nějaké Oscarové dílo, klenot kinematografie, já-dy-já-dy-já-da,... To ani náhodou. Ale pro sborovou nenávist a upalování (pun intended) tentokrát skutečně není důvod.

Sledujeme příběh Calluma Lynche, potomka dlouhé rodu Assassínů, kterého unese zlá korporace Abstergo, aby jim našel skrz jeho předka Aguilara Rajské Jablko, já-dy-já-dy-já-da,... Nic moc originálního, kostra propůjčena z prvního dílu videoherní série. Ale! Vše není tak černobílé.

Zpracování konfliktu mezi Assassíny a Templáři je pojato dostatečně zajímavě. Přeci jen, Assassíni jsou vrazi, jsou 'ti zlý' kvůli tomu, jak dělají to, co dělají. A ačkoliv kromě Jeremyho Ironse (který je v každé své scéně boží) máme jen minimum templářů ve formě skutečných postav filmu, pořád tu máme ve své podstatě konflikt mezi dvě 'šedými' stranami. A to není u Hollywoodu zrovna časté.

Mezi negativa filmu rozhodně patří nevyužitost některých postav. S některými dalšími Assassíny se sotva stihneme seznámit. Chvíli trvá, než se film rozjede. Ze začátku byla ve 3D při přeletu nad horským hřeben z nějakého důvodu dementně rozvyklaná kamera. Příběh je jednoduchý, bez větších zvratů (ačkoliv se tam nějaké ty zvraty najdou). A zavěr je vyloženě anti-climax. A... to je vše. Žádné další špatné věci tam nejsou. Všechno se to vejde do tohohle krátkého odstavečku.

Takže můžu přejít k pozitivům! Parádní vizuály. Geniální. Dokonalé. Zajímavé. Hudba byla živelná, udržující diváka při životě i v místech výše vypsaných chyb a neobsahovala nic z repertoáru teplé ryby Kanye Westa, za což můžeme tvůrcům od srdce poděkovat.

Akce byla parádní. Asi ne vždy úplně realistická ("Šípy se můžou odrážet od zdí?"), byla velmi rychlá a velmi zábavná, hlavně při druhém připojení do Animu. A musím říct, že z filmového hlediska se mi velice líbilo naznačování věcí, které se ve filmu stanou, takzvaný foreshadowing, který se ve filmu objevuje několikrát, někdy více, jindy méně okatý.

Když to vezmu kolem a kole: Assassin's Creed je film se zajímavými vizuálními experimenty, zajímavým konfliktem, jednoduše stravitelným příběhem, mnoha nerozvinutými postavami a místy úžasně zábavnou akcí. Jeremy Irons a Michael Fassbender si svým charismatem kradou pro sebe každou scénu, ve které jsou a o to větší je škoda, že mají docela málo společného screentimu. Ač má film mnoho chyb, je na film podle videohry skutečně dobrý a lze ho považovat za nadprůměrnou zábavu.

_______________________________________________________________
obrazový materiál: 20th Century Fox

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.